Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

vrijdag 31 december 2010

Goodbye 2010 - Hello 2011


31 december - de laatste dag van het jaar. Dat is altijd zo'n vreemde dag, vind ik.  De dag is zo'n beetje de aanloop naar oudejaarsavond.  Een soort 'wachten op', al houd ik niet zoveel van oudjaar en Nieuwjaar vieren als Kerstmis.  Ik ben vanmorgen naar de markt gewandeld en ben een aantal bekenden tegen het lijf gelopen.  Vind ik altijd leuk.

Vroeger als kind gingen we op 31 december Nieuwjaar zingen langs de huizen.  Die traditie hebben we hier in Aartselaar niet en dat vind ik best wel spijtig.  Het was voor mijn vriendjes, vriendinnetjes en mezelf toch altijd weer een hoogtepunt.  Dat was zo'n beetje ons feest terwijl het feest 's avonds wat meer voor de volwassenen was.  's Avonds kwamen de avondzotten.  Dat waren de iets oudere kinderen die verkleed rondgingen langs de huizen en gewoon aanbelden. Dan probeerden we te raden wie achter de maskers en verkleedkleren zaten.  Ik vond het altijd spannend.

Op oudejaarsavond aten we wat lekkers en keken we TV.  In de jaren '70 en '80 waren er dan shows op TV, of de cabaretiers Toon Hermans, Wim Kan of Paul Van Vliet zorgden voor de vrolijke noot.  Wij begrepen niet altijd de humor van Wim Kan of Paul Van Vliet omdat we te jong waren, maar Toon Hermans kon ik wel appreciëren.  Die humor was wel anders dan die van de huidige stand-up comedians a la Philippe Geubels of Geert Hoste met zijn Nieuwjaarsconférence.  Elke stand-up comedian heeft zo z'n eigen stijl en onderwerpen. De ene hoor je graag bezig, de andere wat minder.  Philippe Geubels vind ik best leuk met zijn droge humor en manier van doen.  Urbanus ligt bij mij van kindsaf in de bovenste schuif. We kenden hele monologen en shows van buiten.  Ik vind hem nog altijd subliem met zijn immer droge humor. Het doet zo'n deugd eens goed te kunnen lachen.

Ik wens iedereen een leuk oudejaar en een mooi begin van het nieuwe jaar ! 
______

December 31st - the last day of the year.  It's always a rather funny day.  We all are sort of waiting for the evening.  Nevertheless I don't like celebrating New Year's Eve as much as I do Christmas Eve.

When we were little, me and my friends used to go past the houses in the neighbourhood and sing songs to wish people a happy new year.  Then we would get some candy or some money.  I enjoyed that so much.  It's a shame this tradition doesn't exist where we live now.

I wish everybody a wonderful New Year's Eve and a Happy New Year !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten