Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

vrijdag 3 december 2010

Vinyl Friday on Radio Nostalgie !


http://www.nostalgie.eu/content/player/webradio.html


Het is 'vinyl-vrijdag' vandaag bij Radio Nostalgie.  Je kan oldies aanvragen en ze spelen die nummers dan vanop vinylplaten op een Technics platenspeler.  Zoals vòòr de tijd van de CD's.  Ken je nog de grote 33 toerenplaten en de singeltjes van 45 toeren ?  CD's zijn wel compacter, handiger en sterker, maar de vinylplaten hadden ook zo hun charme.  Radio Nostalgie zou haar naam geen eer aan doen als ze niet geregeld zo'n nostalgische stunt zouden uithalen. 

Vandaag is het dus 'vinyl-vrijdag' op Radio Nostalgie. Leuk gevonden !!! En zoals altijd: GREAT MUSIC !!!


Ik had vroeger ook wat singeltjes, voornamelijk van ABBA.  Met vrienden speelde ik soms DJ met onze singeltjes.  Dat vonden we echt geweldig.  We hadden ook muziekcassettes.  En dan namen we onze lievelingsnummers op van de radio.  Zaterdagvoormiddag was er de BRT TOP 30 om half 12 en op het einde van het jaar werd de TOP 100 uitgezonden.  Toen ik een tiener was - eind jaren '70 en jaren '80 - waren vrije radio's nog verboden.  Er waren een paar piratenzenders die uitzonden vanop de Noordzee (Radio Veronica, Radio Caroline, Radio Mi Amigo) en later kregen we de - toen nog illegale - eerste vrije radio's (eind jaren '70, begin jaren '80) die non-stop popmuziek speelden en reclame van onder de kerktoren.

Toen waren de Beatles, de Rolling Stones en Elvis Presley ook al een beetje de 'oldies'. Onze ouders fleurden daar helemaal van op, want het deed hen denken aan hun jonge tijd.  En zo schuift alles op, van generatie tot generatie. 

Toch vind ik het leuk dat onze kinderen nog liedjes van vroeger leren kennen en appreciëren.  Zo leert ons Laura op school bv 'Hey Jude' van de Beatles en 'Bad Day' van Daniel Powter.  Fantastisch vind ik dat.  Zo zingt ze ook eens iets anders dan heel de tijd nummers van Lady Gaga, Miley Cyrus, Rihanna, Selena Gomez, Taylor Swift, Demi Levato, Ne-Yo en Katy Perry.  Dat zijn de helden van de jeugd op dit moment.  Ik zing nochtans ook al vrolijk mee met onze kinderen, hoor ;-)  Ik vind wel dat de muziek vaak nogal op elkaar gelijkt.  Dat vond mijn vader vroeger ook van onze muziek.  'Dat klinkt allemaal hetzelfde', zei hij dan.  Wat hij toen dacht, denk ik nu soms.  Grappig hoe je met ouder worden meer en meer van je ouders herkent in jezelf. 

_______

Geen opmerkingen:

Een reactie posten