Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

zondag 19 december 2010

Een wit deken van slagroom / A white blanket of whipped cream


Onze voortuin / our frontyard
© Ingrid Poppeliers
 
Onze achtertuin / our backyard
© Ingrid Poppeliers


Onze achtertuin / our backyard
© Ingrid Poppeliers
Wat een pak sneeuw is er gevallen dit weekend.  Alles is bespoten met slagroom, zo lijkt het wel.  Ik heb dit weekend wel genoten van de sneeuw.  Ik moest niet veel de baan op met de auto, dus dat scheelt.  Zaterdagmorgen maakten Eddie en ik een wandeling naar het dorp, waar we wat kerstinkopen deden in de Oxfam-winkel.  En vervolgens door de sneeuw terug naar huis, cadeautjes onder de arm.  De sneeuw knerpte onder onze voeten.  Het deed me allemaal denken aan die heerlijke, gezellige Amerikaanse kerstfilms.

's Avonds ging ik met onze Stijn langs de kerstmarkt in ons dorp, op zoek naar een hotdog voor hem.  Er stonden vele kraampjes met allerlei lekkers, maar geen hotdog.  Dus het werd een tas warme chocomelk met een stukje cake, en voor mij een tas heerlijke groentensoep bij het kraampje van de scouts.  We dronken het lekker op aan de warme knetterende vuurkorven, die overal neergezet waren.  Een koortje zong kerstliederen en werd daarbij begeleid door een orkestje.  Heel sfeervol en gezellig allemaal.  De sneeuw en winterkou maakten het beeld compleet.  Ik waande me alweer in een echte kerstfilm.

Nog later op de avond maakte ik nog een korte sneeuwwandeling in onze buurt.  Ik nam mijn fototoestel mee en trok wat sfeerfoto's van de verlichte tuinen, hagen en hekken.  Ik houd van avondwandelingen, en zeker in de sneeuw.  De sneeuw dempt alle geluiden.  Er gaat zo'n heerlijke rust en stilte vanuit.

Ik ben wel de enige in dit huis die ten volle kan genieten van een winterwandeling.  Onze kinderen en Eddie krijg ik vrijwel met geen stokken buiten.  Toch is die vrieslucht gezond en beweging is ook nodig.  Ik ben een echt buitenmens en spijtig genoeg zijn mijn man en kinderen echte binnenzitters.  Ze gaan soms wel mee, hoor - liefst als het mooi weer is - maar ze hebben het niet zo nodig als ik.  Ik ga dood als ik een dag niet buiten ben geweest.
_______

So much snow has fallen from the sky the past weekend.  Everything is covered with whipped cream, so it seems. Luckily we didn't have to use the car a lot.  My husband and I walked to the centre of the village to run some errands and buy some Christmas presents at the local Oxfam shop.  Packed with a few presents and errands, we walked back through the white snow that was crunching under our feet.  I really felt like I was in one of those cosy American Christmas films.

In the evening I took my son to the Christmas market in the centre of our village.  He so much wanted to eat a hotdog.  There were delicious things to eat, but no hotdog.  So, he drank a hot chocolate milk and ate some cake while I enjoyed a hot soup.  It was cold, but we warmed ourselves by the crackling little fire places that were set up.  A choir was singing Christmas songs and there was a band playing.  It felt so 100% like Christmas.  The snow made it all perfect.  How I enjoyed it.

Later that evening I went out for a walk in the streets nearby.  I took my camera and took some pictures of the frontyards that were decorated with Christmas lights.  I love going out for a walk in the evening - always and in every season - but when everything is covered with a thick blanket of snow, it's all so peaceful and quiet.
I'm the only one in the house who loves going out for a walk in the snow.  My husband, Eddie, and our children don't like snow.  It's so important to get some fresh air every single day.  And when it's freezing outside, the air is so healthy.  It's always me who has to get my husband and children outside.  We always have fun going for a walk together, though.  The thing is, they don't have the need to be outside as much as I do.  I wither if I don't go outside every day.  To feel good, I need fresh air more than anything.

Winter in Aartselaar
© Ingrid Poppeliers

 ----




Geen opmerkingen:

Een reactie posten