Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

donderdag 2 juli 2009

Zomernachten

Zomernachten zitten vol geluiden, daar hield ik als kind al van en dat doe ik nog steeds. Het vogelgezang bij het invallen van de avond. Het geluid van moto's en auto's die in de verte over de baan scheren, net niet te luid om storend te zijn. De kerktoren die een nieuw uur van de nacht inluidt.

Vroeger 'op den buiten' in Zoersel waren er nog meer typische geluiden, die ik hier in feite wel wat mis. Het geblaat van koeien in de verte, het gebalk van een ezel en vooral het geroep van een pauw. Dat was onmiskenbaar een geluid van de zomer, vond ik. Ik associeer het er toch altijd mee. En het licht van de naburige straatlantaarn die vroeger in mijn slaapkamer naar binnen scheen. Daar hield ik erg van. Dat is nu ook zo, want 'gelukkig' hebben we een straatlantaarn vlak voor onze deur.

De geluiden van zomernachten maken me rustig en wat weemoedig naar de lange zomervakanties van vroeger. De zomervakantie leek eeuwig te duren, maar we verveelden ons geen moment. We speelden en ravotten buiten, klommen in de bomen en maakten kampen. We speelden 'police en dief' op de fiets of deden fietsvoetbal. We lazen soms dagen stripboeken van Jommeke en probeerden er foutjes in te ontdekken. En we aten elke dag een ijsje van het ijskarretje 'Filleke' en we werden er niet dik van ;-) Als het slecht weer was, speelden we Monopoly of Jumbojet, soms dagen aan een stuk.

Achteraf bekeken, lijkt het of het weer in de zomer toen veel stabieler en zonniger was dan nu. Was dat werkelijk zo ? Of is dat maar een perceptie achteraf ? Ach, mij hoor je niet veel klagen als het eens slecht weer is. Ik heb toch altijd een heleboel dingen te doen binnenshuis. Het woord 'verveling' staat niet in mijn woordenboek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten