Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

dinsdag 21 juli 2009

Heerlijk fietsen langs Rupel & Schelde



Op deze nationale feestdag voor ons geen défilés en feestelijkheden in Brussel. Wij maakten er ons eigen feestelijk dagje van. Prachtig zwoel zomerweer, ideaal weer voor een mooie fietstocht. Onze kindjes hadden er niet veel zin in, maar Eddie en ik willen hen absoluut leren genieten van het heerlijke vrije gevoel op de fiets doorheen natuur en ander moois. Na een tijdje klaarden de boze gezichtjes wat op, want we proberen een fietstochtje wel interessant en afwisselend te maken. Wat lekkere koekjes en drankjes in onze rugzak om af en toe wat te verpozen op een bankje en bij te tanken.

We fietsten naar Schelle, waar we met het veer de Rupel overstaken en dan over de Zeesluis naar Wintam fietsten. Daar dronken we iets fris op een terras, wat zéér veel deugd deed gezien het zwoele weer. En toen onze vrienden met hun kindjes aan kwamen rijden, veerden onze kindjes recht en renden enthousiast op hen af. Was niet echt helemaal toevallig, hoor, want ze hadden ons zelf getipt over dat terrasje aan de kerk van Wintam ;-) Na ons deugddoend terrasje fietsten we langs het Zeekanaal Schelde-Brussel naar Boom en vervolgens terug naar Aartselaar. In de verte zagen we hele donkere wolken opdoemen en we hoopten maar dat we thuis zouden geraken alvorens de hel zou losbarsten. En het is ons gelukt. We waren moe, bezweet, dorstig en hongerig, maar het was heel leuk geweest. Eenmaal goed en wel thuis, barstte het onweer al snel los. Hevige regen, soms met hagelbollen, stroomde neer. Alle hemelsluizen open. En we waren blij dat we veilig binnen zaten. Wij wel. Hopelijk al die andere fietsers en wandelaars ook.

Wij wonen in het 'Scheldeland' (volgens de kaart van het Fietsknooppuntennetwerk). Dit is de streek aan Rupel en Schelde met zijn eindeloze dijken waar het heerlijk fietsen en wandelen is. Oversteken met het veer kan op vele plaatsen en het blijft altijd weer een belevenis. En op zo'n zonnige vrije dagen ben je nooit alleen op zo'n veer. Soms is het wel even aanschuiven. Allemaal fietsers en voetgangers die naar de overkant van de rivier willen.

Het is gewoonweg zalig om te fietsen met het warme zonnetje op je gelaat, een koel briesje dat door je haren wappert en geen ballast van jassen, truien en zo meer. Gewoon lekker simpel, gewoon heerlijk vrij, gewoon GENIETEN van de omgeving ! En bovendien nog goed voor je conditie.

Eddie en ik zijn echte fietsmensen. Ook toen ik nog in de Kempen woonde (Zoersel), heb ik wat afgefietst, alleen, op mezelf dus. Maar dat vond ik best leuk. Ik kon geen genoeg krijgen van mijn fietstochtjes. Elke zomervakantie fietste ik bv naar mijn grootouders in Oud-Turnhout. Dan stopte ik in het stadspark waar ik een kleine picnic hield. All by myself but oh so happy.

Toen 'reisde' ik ook al eenvoudig met een rugzakje met wat fruit, drank en wat centjes erin. Toen had ik de smaak al te pakken, en die is nooit meer verdwenen. Ik vind het moeilijk te geloven dat er mensen zijn die zelfs geen fiets hebben. Voor mij geeft fietsen een enorm gevoel van VRIJHEID !!! En het kost niks (eens je een fiets hebt natuurlijk ;-))

1 opmerking:

  1. Je hebt gelijk Ingrid, ik woon ook in het "Scheldeland" en ik geniet ook van de kilometertjes op mijn fiets (mijn fiets is nu 7 weken oud en de kilometriek die staat op 1884km) ;-)
    Het is een deugddoende hobby en ons Vlaanderen is zó mooi...als je maar wilt kijken!
    Veel fietsplezier nog, Linda

    BeantwoordenVerwijderen