Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

woensdag 17 december 2008

De donkerste dagen van het jaar ... maar ook de gezelligste.


De voorbije dagen bleef het zonnetje verborgen achter een dik grijs wolkendek. Toen ik maandagnamiddag om 15u huiswaarts reed, was het zo grijs en donker. Het leek wel of de dag nooit begonnen was.

Ik snak naar wat zonlicht en zonnewarmte. Het weer is zo kil en triest. Maar de kerstlichtjes overal en de gezellige warmte binnen maken wel veel goed. Met een goed boek onder een fleece dekentje in de zetel kruipen, verhaaltjes voorlezen, gezellig samen TV kijken of een gezelschapsspelletje doen. Dat is genieten in de winter wanneer het buiten koud en donker is.

Maar ik zal toch blij zijn als de dagen weer gaan lengen en het weer wat warmer wordt. Dan heb ik niet alleen meer energie, maar dan heb ik ook veel minder last van mijn verkrampte spieren (vooral in handen en voeten), want door vocht en koude flakkert die fibromyalgie weer hevig op. En leuk is het niet om het door en door koud te hebben en spierpijnen te lijden, net of je constant griep hebt. Lang leve het zonnetje en de warmte. In feite zou ik ook best gaan overwinteren in het zuiden, net zoals de trekvogels ;-)

Intussen geniet ik toch wel van de gezellige kerstsfeer en de behaaglijke warmte binnen. Ik lust geen koffie, maar een chocomelk of een tas verse groentensoep doet ook deugd dezer dagen. We spelen vaak de CD met kerstnummers die mijn echtgenootje samengesteld heeft. Nee, niet met 'I'm dreaming of a white Christmas' van Bing Crosby, al is dat ook een sfeervol nummer en een echte klassieker. Maar wel met de goeie ouwe klassiekers uit de jaren ' 70 en '80.

Mijn TOP 10 van beste Kerstnummers

Slade: 'Merry Xmas everybody' (met stip dé Kerstklassieker !!!)
Chris Rhea: 'Driving Home for Christmas' (met stip het gezelligste nummer !!!)
Bryan Adams: 'Christmas Time' (met stip één van de beste Kerstnummers !!!)
Mud: 'Lonely Christmas' (na 'Een eenzame Kerst' van André Hazes het droevigste Kerstnummer)
Wizzard: 'I wish it could be Xmas everyday'
Jona Lewie: 'Stop the cavalry'
John Lennon: 'Happy Xmas (War is Over)

Paul McCartney: 'Wonderful Christmastime'
Paul McCartney: 'We all stand together'
ABBA: 'Happy New Year'

Mmmm, om helemaal bij weg te dromen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten