Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

zaterdag 6 december 2008

Daar wordt aan de deur geklopt ...

Het is de spannendste avond van het jaar, Sinterklaasavond. Onze kindjes hebben hun schoentje gezet, met een wortel, een pastinaak, suikerklontjes voor het paard en een flesje bier voor Piet. Vooral onze Stijn is vol verwachting dat de Sint deze nacht gaat komen. Nu hij in het 1e leerjaar zit, kon hij voor het eerst zelf zijn brief aan de Sint schrijven. En hij heeft de brief vol trots aan zijn juf laten zien. Hij mocht vandaag verkleed als piraat naar school komen, omdat Sinterklaas vandaag naar zijn klas kwam.

Grote zus, Laura, heeft deze namiddag op school chocolade snoepjes gemaakt met gesmolten chocolade mannetjes. Hierbij het lekkere resultaat:


Laura beleeft Sinterklaasavond ook nog graag mee. Het is en blijft dan ook de leukste gebeurtenis in het jaar voor een kind, al wordt door onze kinderen ook altijd serieus afgeteld naar hun verjaardag. Het verlangen naar dé grote dag is in feite nog leuker dan de dag zelf. Mijn vader zei altijd: 'het verkrijgen van de zaak, is het einde van het vermaak'.

De tijd voor Sinterklaas en voor Kerstmis hebben inderdaad meer charme dan de dag zelf. Het begon altijd met de speelgoedboekjes die toen nog aan de schoolpoorten werden uitgedeeld. Maar ik herinner me nog goed de magie van Sinterklaasochtend. De geur van chocolade, marsepein en mandarijntjes. Heerlijk vond ik het altijd, en nu kan ik het met onze kinderen herbeleven. En wees gerust, dat doe ik ! Want ik vind het zalig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten