Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

zondag 16 januari 2011

Zalige zachte zonnige zondag / Sweet Sunny Spring Sunday

© Ingrid Poppeliers
 Wat heb ik genoten van deze zalige zachte zonnige zondag midden in de winter.  Deze dag had alles van een vroege lentedag in maart: zachte temperatuur, een lekker zonnetje in een blauwe hemel en fluitende vogeltjes.  Volgens mij hadden ze hetzelfde lentegevoel als ik.  In onze tuin bemerkte ik al knoppen aan een boom.  In onze voortuin steken al een paar grasgroene stengeltjes uit de grond, het aarzelend begin van narcissen.  Dat is veel te vroeg, maar toch geeft het al hoop op de naderende lente.

We hebben de vensters allemaal opengezet zodat het huis eens goed kon verluchten.  Ik maakte een wandeling naar het dorp en terug.  Die sjaal had ik beter thuis gelaten, want ik kreeg het al gauw te warm. Terug thuis maakte ik een fruitsalade en peuzelde die lekker op in mijn nieuwe, heerlijke relax-zetel.  Ik voelde me zo gelukkig en tevreden.

Het was een zalige zachte zonnige lentedag in de winter.  Helaas zal de echte lente nog niet voor morgen zijn.  Tegen eind deze week worden weer vriestemperaturen verwacht.  Ik heb geen zin meer in winterweer met sneeuw-, ijs- en vriestoestanden.  Het is al genoeg geweest, vind ik persoonlijk.
______

© Ingrid Poppeliers
It was such a sweet sunny spring Sunday in the middle of winter. It was as if spring had already begun: a soft temperature outside, a lovely sun shining in a clear blue sky and the birds were singing.  They must have felt that spring was in the air, just like I did. In our garden I already saw a budded tree and in our frontyard the first signs of narcissus are visible.  That's way too early, but it gives us hope that spring is on its way

We opened all windows and let the fresh air fill our house. I went for a walk to the centre of the village and back.  Then I made a fruit salad and enjoyed eating it in my brandnew comfortable relax chair.  I felt so happy and relaxed.

It was a sweet sunny spring Sunday in the middle of winter. Unfortunately it's way too soon to be wishing for spring to come. By the end of this week it will be freezing cold again.   I can't say I'm looking forward to it. I've had it with snow and ice for this season.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten