Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

zaterdag 15 januari 2011

Voornemens voor 2011 / New Year's Resolutions

Het nieuwe jaar is alweer 2 weken oud, maar goede voornemens kan je altijd maken.  Dat kan elke dag, het hele jaar door.  Het is dan wel te hopen dat je niet elke dag faalt in je doelstellingen en de dag erna telkens opnieuw moet beginnen.  Zo schiet het natuurlijk niet op ;-)

Wellicht hebben velen zich voorgenomen te stoppen met roken, meer te gaan sporten, gezonder te eten en af te vallen.  Slechte gewoontes afleren en nieuwe aanleren, is een proces waar je aan moet werken. Het heeft tijd nodig, en vooral, het vereist doorzettingsvermogen.

Maar je kan ook best andere doelstellingen hebben in het nieuwe jaar, dingen die je bereiken wil.  Ieder heeft zo z'n eigen wensen en verlangens, zoals bv een (nieuwe) job, of eindelijk een huis van jezelf of een nieuwe auto.  Knopen doorhakken en een nieuw leven beginnen, misschien met een andere partner, op een andere plek of misschien zelfs in een ander land.  Het vraagt vaak veel moed en doorzettingsvermogen om zulke grote stappen te nemen die je vertrouwde leventje helemaal overhoop halen.  En er is altijd die twijfel of je wel de juiste beslissing neemt.

Misschien moeten we voor onszelf onze wensen en doelstellingen eens op een rijtje zetten. 
Ik heb de oefening ook gemaakt.  Dit is mijn 'checklist' op dit moment.  Kan natuurlijk in de loop van het jaar nog aangevuld worden.

CHECKLIST GOEDE VOORNEMENS :
  • op tijd gaan slapen
  • wat afremmen en  niet te veel hooi op mijn vork nemen
  • opruimen, opruimen en nog eens opruimen
  • een uitgever vinden voor mijn kinderverhalen die reeds klaar zijn
  • nieuwe kinderverhalen schrijven en uitgeverijen contacteren
  • nog veel foto's maken
  • veel tijd om al mijn foto's te ordenen en in te kleven
  • digitale foto-albums maken
  • nog veel boeken lezen
  • de films bekijken die ik nog zo graag wil zien
  • misschien kinderyoga-lessen opstarten
  • even graag blijven sporten en bewegen (yoga, dans, wandelen, fietsen, zwemmen, ...)
  • even verslaafd blijven aan fruit en groenten(soep ;-)
  • blijven genieten van de kleine, eenvoudige dingen
  • genieten van mijn gezinnetje en samen veel beleven, lachen en plezier maken
  • en genieten van zoveel lieve mensen om me heen.
  • ... ben zeker nog van alles vergeten ...
Ik hoop dat ik omringd mag blijven door zoveel lieve en hartelijke mensen.  Dat is niet altijd zo geweest.  Iedereen komt op z'n weg wel tegenslagen tegen en mensen die het niet zo goed met je menen, je kwetsen, uitlachen, pesten of van je profiteren.  I've been there, too.  Maar naarmate de jaren verstrijken en je ouder wordt, leer je dit min of meer een plaatsje geven.  Je wordt er ook vaak een stukje sterker door.  Maar de herinneringen helemaal de vergeetput induwen, dat lukt wellicht nooit.

Maar het is zo heerlijk me nu omringd te weten door vele lieve, toffe mensen.  Het is zo hartverwarmend te weten dat er iemand voor je is, met wie je vreugde, zorgen en verdriet kan delen.  Het gevoel niet alleen te zijn.  Het gevoel er te mogen zijn en gewaardeerd te worden zoals je bent en om wie je bent.  Geen toneel hoeven te spelen.  Dat wil ik niet meer. Nooit meer. Ik wil mezelf kunnen zijn en een leven leiden waar ik me goed in voel.  En dat is me pas gelukt met ouder worden.  Hechte en oprechte vriendschap, dat maakt me gelukkig.  De warmte van vriendschap verzacht pijnlijke herinneringen uit het verleden.

'De enige dingen die je nooit afkrijgt, zijn de dingen waar je nooit aan begonnen bent.'
(Lynn Johnston)

(Bron: 'Het grootste citatenboek ter wereld - 35.000 inspirerende uitspraken' Gerd De Ley)

____

The new year is already 2 weeks old, and here I am with my New Year's Resolutions.  But I think you can make resolutions every day of the year, so today is as good a day as any.

Many of us have probably made a resolution to kick off from some bad habits, like smoking or drinking too much.  Others have probably decided to get more exercise or loose some weight.  Picking up new habits and kicking off from old ones takes quite some time of trial and error, and especially a lot of perseverance.

At the beginning of a new year many people set some goals they want to reach.  They want to finally find the perfect partner, the perfect house, the perfect car.  Others want to find the strength to take some serious decisions like getting a divorce, leaving a job or even leaving the country and starting all over again. 

I've made up my checklist.  Maybe you should give it a try, too.

CHECKLIST OF MY RESOLUTIONS:
  • go to sleep on time
  • slow down a bit and not take up too many challenges at once 
  • clear away things or put them behind closed doors out of sight and away from dust
  • find a publisher for my children's stories
  • write new children's stories and contact publishers
  • make many more pictures  
  • plenty of time to arrange all my pictures and put them in albums
  • create digital foto-albums
  • read many more books 
  • watch the films I've been wanting to watch for some time
  • I might start with yoga lessons for children
  • keep exercising and enjoying it (yoga, dance, going for a walk, a trip by bike, swimming, ...)
  • keep up the healthy habit of loving fruit and soup;-)  That won't be hard to do.
  • enjoy the small, simple things in life that make me happy 
  • enjoy life with my family and friends, laugh a lot and have fun together
  • enjoy the warmth of so many lovely people around me.
It's so nice to have so many friendly people and friends around me. In the past there were times it wasn't like that at all.  Sometimes I missed a very close friend to share happiness and grief with.  I really missed that.  But growing older, I've found so many truly nice people and a couple of great, true friends.  I'm so happy we found each other.  Real and true friendship makes your life beautiful.  The warmth coming from it makes memories a bit easier to deal with.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten