Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

woensdag 8 juni 2011

Eindexamens in zicht !!! / Finals coming up !!!


Telkens de examentijd in juni aanbreekt voor de studenten, denk ik terug aan mijn eigen studententijd.  De spanning, de speciale sfeer, de stress, ... hoewel ik altijd wel heel goed voorbereid was en niet tot een kot in de nacht moest blokken tijdens de examens.  Dat had natuurlijk ook te maken met mijn passie voor talen, maar ook geschiedenis en aardrijkskunde vond ik heel interessant.  Dat was dan mooi meegenomen ;-)

Vooral in het hoger (toen heette dat nog Hoger Onderwijs van het Korte Type of Graduaat A6/A1) maakten vreemde talen bijna zo'n 80% uit van de leerstof.  Dat werd nog aangevuld met o.a. economie, rechten, boekhouden en ook 1 uurtje tekstverwerking.  Toen leerden we nog wel steno (!!!) in 4 talen (Nederlands, Engels, Frans, Duits), maar ik heb het nooit nodig gehad.  Kort na onze lichting werd steno geschrapt uit het lessenpakket.  Dat 1 uurtje op de pc was voor mij een allereerste kennismaking met een pc.  Toen (jaren '80) hadden de meeste mensen nog geen pc thuis.  Mijn broer had wel een Commodore, maar erg gebruiksvriendelijk was dat niet en het boeide me totaal niet.  Onze generatie is niet van kleinsaf opgegroeid met pc's.  Voor de kinderen van nu ligt dat wel even anders.  Die kunnen al van in hun peutertijd overweg met pc's, spelcomputers, enz.

In elk geval is het nu eventjes geen speeltijd voor de studenten, maar tijd voor serieuze zaken.  Sommigen zijn al bezig met de examens, anderen starten volgende week, zo ook ons Laura.  Ze zullen het wel weer overleven, en wij ook.  Broertjes en zusjes moeten wat stiller zijn, er moet voldoende structuur zijn en de student moet ook wat steun en soms wat hulp krijgen als het nodig is.  Maar aan alles komt een einde, ook aan examens.  Laat dat een troost zijn. 

Aan alle studenten wens ik heel veel GOEDE MOED en VEEL SUCCES met de examens !!!  En af en toe ook eens wat ontspannen, hé.  Frisse lucht doet wonderen en wat bewegen en voldoende slapen ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten