Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

woensdag 9 februari 2011

Roze tulpen voor een lentegevoel / Pink tulips for a spring feeling

© Ingrid Poppeliers
© Ingrid Poppeliers
'Als de lente komt, dan stuur ik jou tulpen uit Amsterdam ...' (Herman Emmink)

Ken je dit liedje nog uit vervlogen jaren ?  Ik was toen nog klein en heb het altijd een vrolijk liedje gevonden.  Het doet me denken aan mijn zorgeloze kinderjaren en aan mijn vader.  In juni is het al 7 jaar geleden dat hij stierf.  Ik kan het bijna niet geloven.  Ik mis hem. Ze zeggen dat verdriet slijt met de jaren.  Dat klopt wel een beetje, maar het gevoel van gemis gaat nooit helemaal weg.  En als ik dan zo'n liedjes hoor uit de oude doos, dan glimlach ik weemoedig.  Waar is die goeie ouwe tijd toen we nog allen samen waren ?  Kon ik maar eens teruggaan voor één dag ...

Ik hou van tulpen in huis, zeker nu het in feite nog winter is.  Het frisse groen van de stengels, het helderroze van de bloemblaadjes.  Het brengt de lente al een beetje in huis.  Zalig.
_____________

This song reminds me of my childhood and of my father.  In June it will be 7 years already since he died.  I can't believe it's been that long.  I miss him so much.  They say that grief gradually wears away as years go by.  I partly agree, because you never really get used to the loss of a parent (and certainly not of a child), especially when he or she was much too young to die.  When I hear songs from my childhood, I get so wistful.  Then I wish I could have it all back for just one day...


I love tulips, especially while it's still winter.  The vivid green and pink colours create an atmosphere of spring inside our house.  And I love it.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid, ja bloemen in huis maakt vrolijk hé, ik heb momenteel gele tulpen staan... :))
    Groetjes ! Enny

    BeantwoordenVerwijderen