Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

vrijdag 12 juni 2009

BOEKENTIP : Tot het voorbij is (Nicci French) - literaire thriller met stip op 1

Het beroemde schrijversduo Nicci French schrijft literaire thrillers die lezen als een trein. Echte page turners met altijd een verrassend plot. Ik ben echt verslingerd op hun boeken en verslind ze één na één. Ik heb van elk boek genoten, maar voor mij is de onbetwistbare nummer 1 'Tot het voorbij is'. Verrassend geschreven, vanuit originele hoeken en tot het einde spannend.

Nicci Gerard en Sean French schrijven deze literaire thrillers samen. Ik heb hier al een tijdje 'In het maanlicht' van Nicci Gerard liggen en daar ga ik nu mijn tanden eens in zetten, allez, niet letterlijk natuurlijk, hé. Maar morgen ga ik naar de Bib om 'Tot het voorbij is' terug binnen te brengen, en dan kan ik het toch niet laten om even te gaan piepen in het rek bij de F van French. En als er nog ééntje bij staat, die ik nog niet heb gelezen, zal ik het toch niet kunnen laten om die mee te nemen. Ik kan het niet helpen, de drang is te sterk.

Dus, als je deze zomer eens een vlot geschreven literaire thriller wil lezen en je houdt van sterke dialogen, dan moet je beslist 'Tot het voorbij is' eens lezen. Of een ander boek van Nicci French. Je zal er geen spijt van hebben. Het mooie aan hun verhalen is dat ze de verschillende personages met hun typische eigenaardigheden prachtig neerzetten. Niet oppervlakkig en toch ook weer niet te sterk uitgediept, maar precies goed. Zo blijft het licht en ontspannend om lezen, en geloof me, hun boeken lezen echt als een trein. Veel leesplezier in elk geval !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten