Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

zaterdag 27 juni 2009

RIP Karel Van Miert, Yasmine, Michael Jackson, Farah Fawcett

De voorbije week was een vreemde week. Enkele bekende en beroemde mensen zijn plots overleden. Iconen, helden, van de ene op de andere dag weggerukt uit het leven, daarbij heel veel familieleden, vrienden, kennissen, collega's, fans, ... verweesd achterlatend.

Eerst kwam het droevige nieuws dat Karel Van Miert overleden was, na een hartstilstand op de ladder terwijl hij kersen aan het plukken was. Hij is een neef van mijn moeder, en hoewel ik hem nooit in levende lijve heb gezien, was hij me toch vertrouwd. Heel raar dat hij er nu niet meer is. In alle kranten kon je lezen dat hij heel gerespecteerd was, een echte gentleman, een groot man in de politiek, maar altijd eenvoudig en hartelijk gebleven. Hele mooie woorden.

Dan raakte donderdag (25/06/2009)bekend dat Yasmine zich van het leven benomen had. Dat nieuws sloeg in als een bom ! Was het de liefdesbreuk die haar had gebroken ? Is uiterlijke schijn van succes en roem dan inderdaad echt maar schijn ? Hoe diep moet ze gezeten hebben ? Vind het echt wel zonde, zo'n talentvolle vrouw van hier om de hoek. Ze woonde in Edegem, ik weet precies waar. Ze heeft zich verhangen in Kontich in een doodlopend straatje, ik weet ongeveer waar. Het is echt zonde. Ik zit al 2 dagen met het liedje 'Porselein' in mijn hoofd. Vind dat overigens een heel zacht, mooi nummer. Ze had een hele mooie stem, Yasmine. Ik heb geen CD van haar in huis, besef ik net. Maar dat kan nog veranderen.


Diezelfde dag kwam het nieuws dat Michael Jackson overleden was. Alweer een donderslag bij heldere hemel. De 'King of Pop' was er plots niet meer. Het tragische nieuws van Yasmine werd al snel een beetje opzijgeschoven voor het tragische nieuws van de overleden popster. Dat vond ik wel spijtig, want tenslotte is Yasmine iemand van bij ons, menselijk en dichtbij. Michael Jackson was altijd al een beetje 'speciaal' en niet echt van de wereld, vond ik. Toch was hij een echt icoon met veel talent, al vond ik hem de laatste jaren toch een beetje een weirdo geworden. Wacko Jacko was zijn bijnaam.
Hij heeft nooit lang kind mogen zijn, denk ik. Al van kleinsaf de ster moeten zijn met zijn broers en hun veeleisende vader. Wellicht is zijn levensverhaal wel een droevige historie, ondanks al het succes en al zijn fans. Een wereld van glitter en glamour en uiterlijke schijn ? Maar daarachter schuilt wellicht een heel ander verhaal.

En ook diezelfde donderdag raakte bekend dat Farah Fawcett bezweken is aan de kanker, waaraan ze leed. De mooie blonde van Charlie's Angels, een toffe reeks uit de jaren '70 waar ik toen supergraag naar keek. Tesamen met Kate Jackson en Jacklyn Smith vormde Farah Fawcett het trio 'Charlie's Angels'. De begintune kan ik me nog zo voor de geest halen. Dat moesten ze nog eens heruitzenden, dan zit ik op de eerste rij.

Het was een vreemde week. Nieuwsberichten, kranten en tijdschriften vol foto's, artikels van overleden bekende en beroemde mensen. Mogen ze allen rusten in vrede.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten