Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

maandag 2 februari 2009

So much I wanna do ... so little time ...

Verveling ? Ik zou niet weten wat dat is. Bij mij is het eerder de kwestie dat een dag te weinig uren telt, en dan vooral om de dingen te doen die ik graag wil doen. Niet zozeer om te poetsen en te strijken, als je begrijpt wat ik bedoel ;-)

Ik heb een stapel boeken liggen die ik nog wil lezen. Overal in ons huis vind je boeken, want Eddie en onze kinderen zijn ook verslingerd aan lezen.

Verder wil ik dringend werk maken van mijn foto's, en het zijn er heel wat. Ik zou echt graag nog eens een paar digitale foto-albums willen samenstellen, laten afdrukken en inbinden. Tegenwoordig is er zo'n groot aanbod om online foto-albums te maken met heel gebruikersvriendelijke software. Er kruipt veel tijd in, maar ik maak graag de layouts en het resultaat is dan ook een waar plezier voor mij.
Maar ik heb ook hopen foto's die ik nog wil sorteren en in albums kleven. Ze zitten wel mooi chronologisch opgeborgen, veelal voorzien van datum, omdat ik dat belangrijk vind.

Ik wil ook graag nog eens enkele scrap layouts maken, want dat is ook alweer een hele tijd geleden.

En dan is er nog mijn sport, die ik niet kan missen en waar ik veel voldoening uit haal. Yoga, wandelen, stretchen, zwemmen, fietsen en vooral ook moderne dans. Nu zaterdag treden we weer op met onze dansgroep in de Turnshow van Jong & Vrij. We zijn al van in oktober 2008 aan het oefenen. Ons Laura danst bij het 'Teens Dance Team' en ik bij het 'Adults Dance Team'. We zullen zaterdag voor het eerst optreden in onze nieuwe outfits: een zwarte broek, een zwart topje en een bolero in turkoois. Het zal weer tof zijn. Foto's volgen beslist.

En last but not least is er ook mijn gezinnetje, familie, vrienden en vriendinnen, collega's, ... Eens naar de cinema met vriendinnen vind ik erg leuk. Even weg van alles. In de cinema kan je even opgaan in een andere wereld. Ik kijk ook wel eens graag TV, maar die beheerst zeker niet mijn leven. Door niet zomaar een hele avond te zappen, blijft het altijd nog een plezier om de programma's en TV-series te zien die ik supergraag zie. Selectief kijken, noemen ze dat.

Maar op tijd en stond wat rust en stilte heb ik ook heel hard nodig om de batterijtjes weer op te laden. Veel drukte en chaos vind ik heel vermoeiend en dan ben ik blij dat ik eens wat rust en stilte kan opzoeken. Ik heb elke dag wat tijd nodig voor mezelf. Niet moeten praten, niets moeten regelen, niets moeten doen, ... Eventjes niets dat er 'moet', maar gewoon even tijd om gewoon te 'zijn'. Reclameblaadjes doorbladeren, wat in de HUMO lezen, lekker rusten of meezingen met mijn favoriete liedjes.

Dus, als ik ooit eens 5 minuten tijd heb, begin ik er beslist eens aan ...

1 opmerking:

  1. Ja Ingrid, ik ken dat gevoel... Ik heb eigenlijk ook te weinig tijd om te gaan werken, zoveel bezig met mijn hobby's, huishouden, sociale contacten, enz...
    Ik hoop dat ik over 14 maanden voorgoed thuis mag blijven (vervroegd pensioen), dan heb ik 40 jaren gewerkt, genoeg voor een vrouw, denk ik.
    Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen