Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

vrijdag 13 februari 2009

Wat ik maar niet begrijpen kan ...


Heb een Y voor onze kinderen, heb een Y voor het milieu !

Soms erger ik me toch echt aan bepaalde gedragingen van mensen. Zo kan ik maar niet begrijpen waarom:

* sommige mensen hun motor laten draaien terwijl ze vlug even de krantenwinkel binnenspringen voor een krant ! Het kost toch geen tijd en moeite om de motor stil te leggen. Beter voor het milieu, voor de mensen die passeren en bovendien kan toch eender wie met je auto wegrijden ? Zelfs aan scholen waar kinderen vrijwel op hoogte van de uitlaatpijp passeren, laten ze rustig hun motor draaien en doen soms nog rustig een babbeltje !!! Onvoorstelbaar !

* sommige mensen te lui of te nonchalant zijn om hun auto een beetje verder weg te parkeren en het laatste stukje te voet naar de schoolpoort stappen. Maar nee, het allerlaatste moment komen ze aangereden met hun grote Range Rover of andere Jeepmodellen, dan stoppen ze vlak voor de schoolpoort alwaar ze hun kinderen droppen zodat die nog net op het belsignaal binnen zijn. Ze blokkeren het verkeer omdat de straat te smal is aan de school (bij ons toch) en bovendien staan ze vaak in de weg voor de schoolbus. Je kan eens één keer op het nippertje aankomen, maar toch niet systematisch iedere dag ! Vertrek 5 of 10 minuutjes vroeger en wees niet te lui om een paar stappen te zetten. Daar ga je heus niet dood van.

* te voet of met de fiets naar school is natuurlijk nog beter, maar niet altijd en voor iedereen haalbaar. Maar als het weer lente is, wordt het alvast veel leuker om zoveel mogelijk te voet of met de fiets te gaan.

Dit moest ik even kwijt. Er zijn nog meer dingen die ik echt niet begrijpen kan, maar deze storen me toch geweldig.

1 opmerking:

  1. Of inderdaad weliswaar OP het zebrapad stoppen en hun kinderen laten uitstappen! Op die manier brengen ze de andere kinderen die moeten oversteken in gevaar !!

    BeantwoordenVerwijderen