Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

maandag 16 februari 2009

Gek op tulpen !!!

Dit weekend kocht ik een boeketje roze tulpen. Ze toveren een beetje lente in huis, hoewel een tulp in feite ook een winterbloem is. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Dat komt wellicht door het bekende liedje 'Als de lente komt, dan stuur ik jou tulpen uit Amsterdam'. Tulpen kunnen slecht tegen zon en warmte.

In elk geval geniet ik enorm van het zachte roze van de bloemen en het frisse groen van de bladeren en stelen. Wist je dat tulpen slechts in een beetje water mogen staan en dat ze blijven doorgroeien in de vaas ? Tulpen bezorgen me een lentegevoel, zeker de zachtroze, de gele en de witte soorten.

Hierbij wat verzorgingstips om lang te kunnen genieten van je tulpen. Ik heb deze tips geplukt van onderstaande website.

Verzorgingstips :
- Gebruik kraanwater op kamertemperatuur.
- Altijd de stengels schuin afsnijden en in een schone vaas plaatsen.
- Tulpen kunnen slecht tegen zon en warmte. Kies daarom een koele niet zonnige standplaats.
- Vermijd rijpend fruit in de buurt van de tulpen. Net als bij alle andere bloemen zal het ethyleengas dat daarbij wordt geproduceerd de tulp sneller doen verouderen.


http://www.voorbeginners.info/bloemen/tulpen.htm

1 opmerking:

  1. Ik ben ook wel verzot op tulpen! Mijn man bracht er zaterdagmorgen mee, een leuk Valentijncadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen