Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

vrijdag 20 februari 2009

Zet de maskers maar op ...


Vandaag begint de krokusvakantie. De laatste schooldag mogen de kinderen verkleed naar school, nu ja, bij ons in Aartselaar de kleuters en de eerste klassertjes. Dan vieren ze carnaval, een feest dat het begin van de vastentijd inluidt. Carnaval is Latijn en betekent letterlijk 'vaarwel aan het vlees'. Maar wie weet dat eigenlijk nog ?



Ik ben nooit gek geweest op carnavalstoeten en zo, maar kleine kindjes die zich verkleden in prinsessen, ridders, piraten, Mega Mindy's, ... kunnen me wel bekoren. Gisteren maakten ze in de klas van onze Stijn een tijgermasker, maar vandaag ging hij voor de verandering nog maar eens als piraat naar school, compleet met bandana en kapotte broek. Natuurlijk moest ik daar wat foto's van nemen, ah ja, hoe kan het ook anders ? Kijk maar.

Wie kent dit liedje nog ? Het is nog van in de tijd toen ik klein was en ik heb het aan onze kinderen geleerd.

'Zet de maskers maar op, en verberg uwe kop,
zodat niemand kan zien of je Jan bent of Trien.'

1 opmerking:

  1. Hey Ingrid, ik heb eens een vraagje : in het Antwerpse wordt met Assewoensdag pruimevlaaikes gegeten, da's al een heel oude traditie. Maar ik kan niet vinden waarom ze dat doen. Zou jij daar iets van kunnen vinden ? (zie ook mijn bericht op mijn blog). Alvast bedankt voor de moeite !
    Ik ga mij voor de vakantie ook een paar Nicci French boeken aanschaffen, jij hebt er ook van genoten hé !! Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen