Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

maandag 4 oktober 2010

My first steps in HTML with 'Head First HTML with CSS & XHTML'

Ik zet dezer dagen mijn eerste stapjes in de wereld van HTML = HyperText Markup Language. Vind het een uitdaging om zelf wat te experimenteren met html (heel basic, hoor) en te kijken hoe mijn geprogrammeerd tekstje wordt vertaald in een heuse webpage. Het is nog wel heel primitief, maar ik was zo trots toen ik zonet mijn eerste webpage op het scherm te zien kreeg. Wauw.


Ik ben natuurlijk geen programmeur, maar ik wil gewoon wat inzicht in html en CSS zodat ik de 'bron' achter mijn blog wat kan begrijpen en misschien links en rechts wat wijzigingen aanbrengen om een andere layout te verkrijgen. Mijn doelsteling is een eenvoudige website te creëren, al is dat misschien iets te hoog gegrepen. Maar ik houd wel van een uitdaging. Ik beschouw mezelf graag als een auto-didact.

Prima handleiding is het boek van 'Head First HTML with CSS & XHTML' van Elisabeth Freeman & Eric Freeman (uitgeverij O Reilly). Heel stapsgewijs leert de lezer een website opbouwen. Het boek is heel fris en luchtig geschreven zelfs met humoristische inslag. Het is erg schematisch en visueel opgebouwd met voorbeeldjes waarmee je meteen aan de slag kan. Je ziet al snel resultaat. Ben helemaal gebeten door de HTML-microbe, zeg maar gerust, geobsedeerd. Als ik iets in mijn hoofd heb, dan ga ik er 100% voor ;-)

______

I am taking my first steps in HTML = HyperText Markup Language these days. Not being a programmer I like to take up the challenge to try to understand the basics of HTML and CSS. In this way I might understand the html-codes behind my blog and maybe even succeed in making some changes in the layout.
Eventually I would like to create a simple but good-working website of my own. I don't know if I will succeed in doing so, but I love a challenge. I like to think of myself as an auto-didact.

The manual 'Head First HTML with CSS & XHTML' by Elisabeth Feeman & Eric Freeman (O Reilly) is an excellent guide for non-programmers like myself. Step by step you learn to build a website and everything is explained and visualized in such a way that it's easy to grasp. The manual contains lots of examples to get you started off. They help create your first (basic) webpage in no time. I experienced that just now and it made me so proud.

I must say I am a bit obsessed with learning HTML right now. If something really interests me, I will stop at nothing to reach my goal.;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten