Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

vrijdag 15 oktober 2010

De magie van vrijdag en zaterdag / The Magic of Fridays and Saturdays

Ik houd niet van maandagen (zoals Garfield zegt en Bob Geldof & the Boomtown Rats zongen), maar vrijdagen en zaterdagen hebben iets magisch voor mij. Begin van het weekend, even uitblazen. Dat magische gevoel komt ook voort uit associaties met mijn verleden. Toen we nog kinderen waren, wasvrijdagavond badtijd. Daarna met haartjes nat nog wat TV kijken. En soms bracht mijn vader frietjes mee na sluitingstijd van de BIB (hij was bibliothecaris). Dat was feest !

In mijn studententijd was vrijdagavond ontspannend. Even lekker niets moeten doen. Tijdens de examens was vrijdagavond ook een break. Toen ik op de hogeschool zat, kwam ik vrijdagavond thuis met zak en tas van mijn kot. Ik wandelde van het bushokje op het plein in Zoersel door het bos naar ons huis. En thuis was het altijd wel gezellig. En er was altijd lekker eten. Mijn moeder was en is nog steeds een echte keukenprinses.

Nu betekent vrijdagavond ook veelal wasavond, maar toch houd ik van het Friday Night gevoel. To me it's magic. Zaterdag is helemaal top, ook al moeten er dan wel wat dingen gebeuren. Toch maak ik ook tijd voor mezelf en mijn hobbies. Zaterdag heeft voor mij helemaal iets magisch, nog meer dan vrijdag.

Het heeft vooral te maken met associaties. Voor mij is alles GEKLEURD. Ik associeer door middel van geuren, kleuren, smaken, muziek, beelden ... In feite speelt zich in mijn hoofd continu een film af van beelden en woorden. Ik doe aan beelddenken. Ik kan er niet aan doen. Het gaat gewoon vanzelf. Soms heb ik het gevoel dat mijn hoofd gaat barsten. Soms wil ik gewoon dat die film eens stopt. Want het is heel vermoeiend. Helaas kan ik de uit-knop maar niet vinden...

____

'I don't like Mondays'. It's the title of a popular song by Bob Geldof and the Boomtown Rats. Garfield doesn't like Mondays, either. And neither do I. But when Friday comes, it feels like magic. I've always loved Fridays and Saturdays. Always have, always will.

This magic feeling goes back to my childhood when I enjoyed Fridays and Saturdays so much. Friday night we had a bath and afterwards we watched TV. It was so simple, but how I loved it.

As a student in high school I could take a break on Friday night. Time to relax and enjoy the weekend ahead of me. It was always cosy at home and my mother was and still is a phantastic cook.

Now, Friday night is also laundry night, but even so, it still is my favourite day of the week. The Friday feeling is some kind of magic. The Saturday feeling as well. I admit there are always chores that need to be done, but I also try to have some quality time for myself.

The magic feeling is all about association. Everything is COLOURED to me. Nothing is common grey. I associate through scent, flavours, colours, music, pictures ... Thoughts, words and images are constantly running through my head. Like a film. And there's nothing I can do to stop it, although I sometimes wish I could. It just happens. I can't seem to forget. My head is constantly filled with so many details of my past that it sometimes tends to explode. Sometimes I wish the film would stop, because it is very tiring. Unfortunately it never stops. It goes on and on and on ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten