Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

zaterdag 31 december 2011

De laatste dag van het jaar / The Last Day of the Year - Exit 2011, Welcome 2012 !


Afscheid van 2011 - Welkom 2012 !

Het jaar loopt op z'n laatste pootjes.  Het is weer voorbijgevlogen.  Dat lijkt elk jaar sneller te gaan. Ligt dat aan het feit dat een mens ouder wordt ?  Voor kinderen lijkt een jaar eindeloos, maar hoe ouder je wordt, hoe sneller een jaar voorbij lijkt te vliegen.  Tijd en afstand lijken omgekeerd evenredig met je leeftijd: hoe ouder je wordt, hoe korter tijd en afstand lijken.  Tijd en afstand zijn absolute waarden, maar ieders perceptie erover is anders.  Als je moet wachten, duurt de tijd zoveel langer. Als je dringend iets moet af hebben, vliegt de tijd voorbij. 

Enfin, we zijn dus begonnen aan de laatste uren van het jaar 2011.  TV-zenders en nieuwsbladen hebben hun jaaroverzicht al opgemaakt.  Er waren weer serieuze natuurrampen, ons land dat 541 dagen zonder regering zat, kindermisbruiken en moorden, de Arabische Lente, de lente die ons zomerweer bracht, de zomer die ons herfstweer bracht, ...

Op het einde van een jaar maak ik ook zo'n beetje mijn eigen jaaroverzicht op.  Ik blader eens door mijn digitale foto's van het voorbije jaar en besef dat we weer hele leuke dingen gedaan hebben en veel gelukkige momenten beleefd.  Natuurlijk was het niet altijd rozengeur en manenschijn, maar dat is wellicht overal zo.  Elk huisje heeft z'n kruisje.

Ik hoop dat we ook in 2012 bespaard mogen blijven van grote gezondheidsproblemen.  Er zijn heel veel mensen die hun strijd tegen een ongeneeslijke ziekte zullen verderzetten in 2012 of die een zwaar verdict te horen zullen krijgen. Ik wil hen heel veel goede moed wensen en veel kracht om te vechten.  Probeer de moed niet te verliezen.

Een goede gezondheid is wel het mooiste geschenk dat een mens kan krijgen. 

Daarom wens ik iedereen voor 2012 :

een goede gezondheid - vele gelukkige en mooie momenten - niet te veel financiële zorgen - veel moed en kracht om te vechten tegen ziekte en tegenslagen !

Ik hoop dat meer en meer mensen gaan beseffen dat we niet alleen zijn.  De ieder-voor-zich mentaliteit moet plaats maken voor meer begrip en aandacht voor elkaar.  Schrijnende toestanden zouden zo vermeden kunnen worden.
  • Probeer minstens één goeie daad per dag te doen zonder er iets voor terug te willen. 
  • Probeer niet altijd te streven naar meer, maar probeer tevreden te zijn met minder.
  • Probeer elke dag minstens een half uurtje voor jezelf uit te trekken om jezelf weer op te laden.
  • Maak eindelijk eens werk van die droom waar je al zo lang mee rondloopt.
  • ...
Ik wens iedereen een fijn en geslaagd 2012 !   En vooral een prima gezondheid !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten