Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

dinsdag 10 mei 2011

De waarheid over vaders / The Truth about Fathers

Hoe we over onze vaders praten volgens onze leeftijd.

5 jaar : Mijn papa kan alles !
10 jaar : Papa weet natuurlijk ook niet alles ...
15 jaar : Daar kent die oude pa van mij helemaal niks van !
21 jaar : Onze pa weet daar misschien wel iets van, maar 't is toch niet je dat.
30 jaar : Wacht even, ik zal het eerst eens aan vader vragen.
50 jaar : Pa, die wist werkelijk alles !

Helaas is mijn vader er niet meer.  Ik mis hem na 7 jaar nog steeds enorm.  Vind het zo spijtig dat hij zijn kleinkinderen niet heeft zien opgroeien.  Hij zou trots geweest zijn, daar ben ik zeker van.  Ik denk graag dat hij over hen waakt,waar hij nu ook mag zijn, en dat hij hun 'beschermengel' is. 

Onze trouwe merel in onze tuin komt vaak heel dicht bij ons en is niet bang.  We geloven een beetje dat het opa is.  Hij hield zo van vogels.  Het is zo'n fijne gedachte dat hij zo toch nog wat bij ons is.


_____

The way we talk about our fathers as we are growing older.

5 years old : My daddy can do anything !
10 years old : My daddy doesn't know it all ...
15 years old : My old man doesn't know the first thing about it !
21 years old : My dad may know something about it, but certainly not everything
30 years old : Hang on a sec, I'll ask my dad.
50 years old : My dad, he really knew it all !

Unfortunately my dad isn't around anymore for almost 7 years now.  And I still miss him an awful lot.  It makes me sad to realize that he never saw his grandchildren grow up.  I'm sure he would have been very proud of them.  I'd like to believe he watches over them wherever he may be.  I believe he is their 'guardian angel'. 

We always have a blackbird in our garden that approaches us without fear.  Our children believe that he is their grandfather disguised as a blackbird.  He loved birds so much. And you know what ?  I'd like to believe it, too.  It's such a nice thought to believe that my father is still with us this way.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten