Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

vrijdag 26 november 2010

Etalages bewonderen / Window shopping


Ieper (Belgium)
© Ingrid Poppeliers




Ieper (Belgium)
© Ingrid Poppeliers



Ieper (Belgium)
© Ingrid Poppeliers


 
Ieper (Belgium)
© Ingrid Poppeliers




Ieper (Belgium)
© Ingrid Poppeliers

Wie heeft er oog voor kunstwerkjes van etalages en maakt er ook eens een fotootje van ?  Als ik in een
stad(je) of dorp kom en ik zie een mooi ingerichte etalage, dan kan ik er niet aan voorbij.  Ik maak er een foto van, als ik mijn fototoestel bij me heb natuurlijk.

Voor mij geen reis of stadsbezoek met enkel maar foto's van gebouwen en vergezichten.  Details zeggen vaak veel meer.  Daarin onderscheidt de hobby-fotograaf zich wellicht van de gewone gelegenheidsfotograaf.  De eerste heeft er oog voor en kan er echt tijd insteken.  De tweede wil gewoon wat mooie foto's als herinnering aan een reis of stadsbezoekje.   Ieder is daar volledig vrij in natuurlijk. 

Fotograferen moet leuk blijven, vind ik.  Ik denk dat dat geldt voor zowel de amateur- als de professionele fotograaf.  Want als het een verplichting wordt en het niet echt je passie is, dan is de lol eraf.  Dan kan je het altijd nog overlaten aan anderen.

Als ik op reis ga of een stadje bezoek, dan moeten mijn foto's achteraf het verhaal opnieuw vertellen.  Daarom ook vind ik chronologie in mijn afgedrukte foto's heel belangrijk.  Ik kan er niet tegen dat ze door elkaar zitten ;-)

Hieronder vind je nog wat tips voor leuke detailfoto's en close ups die de sfeer van de reis of uitstapje prima weergeven :

uithangborden, straatnaamborden, gemeente- en stadsnaamborden, plannetjes, ... maar ook mooi versierde gerechten die je voorgeschoteld krijgt.  Dat kan ook een simpele wafel of ijscoupe zijn.  En neem ook wat fotootjes van je hotelkamer en het interieur van het hotel.  Heel leuk om later nog eens te bekijken.  Het maakt je fotoreportage af.


Heerlijk ontbijt / Lovely breakfast
© Ingrid Poppeliers

    
  
 

Lunch
© Ingrid Poppeliers


  
Brusselse wafel / Brussels waffle
© Ingrid Poppeliers

 

1 opmerking:

  1. Hoi Ingrid, ja ik maak ook dikwijls foto's van de gerechten of ijscoupes, die we eten :))) En ook al wel eens van leuke etalages, van onze verblijfplaats en alles wat een beetje speciaal is.

    BeantwoordenVerwijderen