Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

woensdag 1 september 2010

Weer vertrokken voor een nieuw schooljaar




't Is vandaag weer eerste schooldag ...' zo zong mijn vader vroeger elke eerste schooldag. Spijtig dat ik de rest van de tekst niet meer ken.

We zijn weer vertrokken voor een nieuw schooljaar, al die kindjes en kinderen, leerkrachten en ouders. Vanmorgen op de speelplaats een mix van frisse, uitgeruste, gebruinde gezichtjes vol verwachting. De eerste-klassertjes wat onzeker en een beetje angstig voor het onbekende en het nieuwe. De tweede- en derde-klassertjes - al wat geroutineerd - waren blij dat ze hun vriendjes terugzagen. Toen kwam het moment van afscheid. Links en rechts wat traantjes bij de eerste-klassertjes, maar dat zal ongetwijfeld niet lang geduurd hebben.

Voor het eerst wisten noch de ouders, noch de kinderen bij welke juf of meester ze terecht zouden komen. Dat zouden ze via een soort spel ontdekken. Het is eens wat anders, al hoorde ik ook van andere ouders dat ze dat liever iets eerder wisten. Ik ook, hoor, maar ja, het is wat het is.

Ik wens in elk geval alle kinderen en leerkrachten een heel fijn schooljaar toe. Het zonnetje is al van de partij, dus dat is meteen een goede start.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten