Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

zaterdag 21 maart 2009

SPRING FEVER !

Het is LENTE !!! De voorbije dagen hebben we kunnen genieten van een heerlijk lentezonnetje. Het was al best warm uit de wind in het zonnetje. De natuur ontwaakt. Het frisse lentegroen duikt op uit de grond, de buxussen krijgen frisgroene blaadjes, de krokusjes en paasbloemen fleuren alles op na een lange, dorre winter. En binnenkort geurt onze tuin weer naar die heerlijke zoete seringen ! De vogeltjes zingen hun mooiste lied, want die weten ook hoe laat het is.

Speciaal om de lente te vieren, heb ik bovenstaande collage gemaakt van lentebloemetjes (eigen fotootjes). Ik ben gek op alles wat groeit en bloeit in de lente. SPRING FEVER !!! ENJOY !!!

Bestaat er iets mooiers dan de natuur die heropleeft nadat ze maanden ingeslapen was ? Ik ontwaak ook stilaan uit mijn winterslaap. De voorbije dagen heb ik al heel wat kunnen genieten van de eerste zonnewarmte en de heroplevende natuur. Ik maak er tijd voor. Now is the time to enjoy. Het werk, de strijk, de opruim, het kan wachten. Het loopt heus niet weg. Liep het maar weg ;-)

Nee, serieus, ik werk liever 's avonds wat bij in plaats van TV kijken. Ik heb er alles voor over om maar zoveel mogelijk buiten te kunnen zijn. Het geeft me zoveel energie en die heb ik zooooo nodig na die koude, kille en donkere wintermaanden. Als het zonnetje schijnt, moét ik gewoon naar buiten. Ik word ambetant en ongeduldig als dat niet kan. Ik ben altijd een buitenmens geweest en dat zal altijd zo blijven. Dicht bij de natuur en één met de natuur. That's the way it's always gonna be for me.

Onze kinderen sleur ik ook altijd mee naar buiten. Ik heb de indruk dat de kinderen van tegenwoordig vaker binnen spelen. Wij speelden vroeger altijd buiten. Ik was met geen stokken naar binnen te krijgen. Met de buurtkinderen spelen op straat (dat kon toen nog), in het bos kampen bouwen en verstoppertje spelen, in de tuin ravotten of rustig lezen. Ik kon er maar geen genoeg van krijgen. Het zijn zulke mooie herinneringen. Er was toen nog geen pc, internet, Nintendo, gsm, enz. Wij hadden nog heel veel fantasie en energie. Het liedje van de Fixkes ''k vraag het aan' is pure nostalgie voor ons, die opgroeiden in de jaren '70 en '80. Want zo was het écht, en het had z'n charme. Wat was het leven toch veel eenvoudiger toen. Tegenwoordig is alles zo druk, zo complex, zo razend snel, zo vermoeiend.

Op 1 april is het 'buitenspeeldag'. Een tijdje terug spendeerde HUMO een reeks aan kinderen die nog veel buiten spelen. Laten we proberen onze kinderen zoveel mogelijk buiten te laten spelen. Of indien je geen tuin hebt of in een rustige buurt woont, neem hen dan mee naar het park of natuurdomeinen en bossen, waar ze zich kunnen uitleven. Ravot met je kinderen, ga samen lopen door het bos, speel verstoppertje of balspelletjes met hen. Het is zo leuk en zo ontspannend. Dat is echt quality time, die je kinderen zich later zullen blijven herinneren.

1 opmerking: