Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

woensdag 22 april 2009

Betoverend Haspengouw: prachtige bloesems !!!









De 2e week van de paasvakantie verbleven we een 5-tal dagen op een vakantiehoeve iets ten zuiden van Tongeren. Zoals we gehoopt hadden, stonden de fruitbomen prachtig uitgedost met geurende bloesems. We hadden geluk, want soms zijn de bloesems vroeger of later en ze blijven nooit erg lang zo mooi. De weergoden hebben ons 4 prachtige zonnige zomerdagen gegeven. Enkel vrijdag was het grijs en regende het de hele dag. Maar we moesten dan toch huiswaarts keren, en de mooie dagen die we gehad hadden, zou niemand ons meer afnemen.

Ik heb natuurlijk weer een heel pak fotootjes genomen (lang leve de digitale foto's), soms tot ergernis van mijn zoontje. Het was er goed toeven, daar in Zuid-Limburg. Ik gebruik niet graag de modeterm 'onthaasting', maar het beschrijft wel precies hoe ik me er voelde. Geen pc, geen telefoon, mijn GSM nam ik nergens mee naartoe, soms 's avonds een beetje TV, ... Dankzij het zachte weer konden we lang buiten blijven 's avonds en we kropen altijd heerlijk gezond moe in onze zalige bedjes.

De prachtigste wandeling vond ik de 'Bloesemwandeling' die start in Borgloon. Deze wandeling van zo'n 6 km brengt je dwars door de mooiste bloesemboomgaarden. We hadden een picnik mee en die hebben we lekker opgepeuzeld temidden van al dat moois van moeder aarde. Maar de mensen daar moeten er hard voor werken. Wij zien alleen de mooie kant, maar fruitboer zijn, is een zware stiel. Getuige daarvan de grote borden die we aantroffen met de tekst: 'Dit prachtige panorama kost onze land- en tuinbouwers jaarlijks bloed, zweet en tranen. Respect voor ons werk is de toegangsprijs.'

Bij de toeristische dienst in Borgloon kocht ik een 5-literdoos SAPTAP, heerlijk puur en ongesuikerd appel-kersensap. Het smaakt lekker zoet, maar dat zijn de natuurlijke suikers van de vruchten. Je moet het gekoeld drinken. In de ijskast blijft het vaatje zo'n 6 weken goed. En tappen maar ! Zo héérlijk, een echte godendrank !!! Ik heb al spijt dat ik maar één doos gekocht heb.

Er is nog zoveel te vertellen over ons verblijf in de prachtige fruitstreek, maar de foto's vertellen ook al een verhaal. Eén ding staat vast: WIJ GAAN ZEKER TERUG !!! Heel graag zou ik in de herfst eens tussen de boomgaarden wandelen, als de bomen bijna bezwijken onder het gewicht van al die sappige appels en peren.

1 opmerking:

  1. Oooh Ingrid, prachtige foto's !!! Ik wil daar al lang eens naartoe, maar we zijn nu al weer te laat, de bloesem is al grotendeels verdwenen.
    Misschien volgend jaar....

    BeantwoordenVerwijderen