Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

maandag 21 januari 2013

iPad : U vraagt erom (humor uit DS Weekblad, Tom Heremans)



Colums en vraag en antwoorden lees ik altijd graag, vooral als ze een humoristische of cynische noot hebben.  Zo las ik in de De Standaard Weekblad iets grappigs over en omtrent het leuk hebbedingetje: de iPad.

'Ik kocht laatst een iPad voor mezelf en om geen gezeur te hebben thuis, kocht ik er meteen ook eentje voor de kinderen.  Mijn vrouw vindt dat ik dat geld beter aan nieuwe winterjassen had uitgegeven.

U hebt juist gehandeld. U zult snel merken dat uw kinderen geen winterjas meer nodig hebben, nu u ze een iPad cadeau hebt gedaan: ze willen toch niet meer buitenkomen. Uw aankoop is dus zeker verdedigbaar in het kader van de huishoudelijke budgetbesprekingen, temeer daar een iPad, in tegenstelling tot een winterjas, het hele jaar door bruikbaar is.
Bovendien hoeft de ene investering de andere niet uit te sluiten: u kunt alsnog voor de winterjassen gaan en dan besparen op andere posten, zoals onderwijs (zo'n iPad bevat een schat aan didactische informatie, naar verluidt staat zelfs het hele internet erop) of voeding (de godganse dag op de iPad tokkelen, remt de eetlust van uw kinderen).
Zeg dus met mijn groeten aan uw vrouw dat ze niet moet zeuren. Ik verdenk haar er trouwens van dat ze het nodig vond ongefundeerde kritiek te leveren omdat u de beslissing over die tweede iPad alleen hebt genomen. Onthoud dat zulks uw goed recht is, tenzij uw vrouw meer verdient dan u.  In dat laatste geval rest mij niets dan u sterkte toe te wensen. Eén dezer zet ze u aan de deur; ik zou een winterjas in de buurt houden als ik u was.'

'Ik ben een vrouw van 44. Sinds kort ben ik aan het koken geslagen. Uren in de keuken plots. Ik heb ook in vier weken tijd vanuit het niets twee sjaals gebreid voor de kinderen. Zou dit een keerpunt zijn in mijn leven, of gaat het vanzelf weer over ?

Ik hoop voor u dat het vanzelf overgaat, zodra de batterij van uw nieuwe iPad weer is opgeladen.  Ik hoor uw kinderen in de achtergrond trouwens smeken om eindelijk nog eens een deftig magnetrongerecht voorgeschoteld te krijgen.  Laat hen dus gerust aan hun lot over.
Als u zich na enige tijd toch schuldig zou beginnen te voelen tegenover uw kroost, probeer dan eens een winterjas voor ze te breien.  Of een mooi beschermhoesje voor de iPad.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten