Welcome to my scrapworld

Becky Higgins' Project Life

Becky Higgins' Project Life
http://www.beckyhiggins.com/products/

Please link to my site if you copy text or pictures. Thanks.

© Ingrid Poppeliers - http://www.taalcreatief.blogspot.com/

zondag 30 december 2012

Tussen Kerst en Nieuw / Between Christmas and New Year

© Ingrid Poppeliers

It's the most wonderful time of the year ... volgens een bekend kerstnummer.  Dat durf ik te betwijfelen.  Gezellig is het wel met al die lichtjes en kerstkaartjes.  Maar het is niet één en al schitter en feeling good.  De dagen zijn kort en meestal grijs.  Het zonnetje komt maar af en toe piepen.  Het is te warm voor de tijd van het jaar. Niet dat het stenen uit de grond moet vriezen, maar een zonnig vriesweertje geeft een mens toch wat meer energie.  Het gebrek aan zonlicht pleegt een aanslag op je humeur en energie.  Bij mij toch.

Morgen is het de laatste dag van het jaar.  Deze periode maakt ook altijd wat weemoedig. De nieuwsdiensten zijn wellicht al klaar met hun jaaroverzicht.  Een overzicht waarin veel menselijke drama's te zien zullen zijn.  Voor veel mensen zijn deze dagen heel pijnlijk omdat ze hun geliefde kind, echtgenoot, vader, moeder, vriend of vriendin moeten missen.  De eerste keer die lege stoel aan de feesttafel, het is zo pijnlijk.  Het gemis blijft, al gaan de scherpste kantjes er een beetje af na een aantal jaren.  Maar het feestgevoel is nooit meer hetzelfde.  Ik wens iedereen die iemand moet missen heel veel sterkte in deze dagen.

Ik maak in gedachten mijn eigen jaaroverzicht en blader eens door mijn fotootjes op Picasa.  En dat zijn er heel wat.

Ik hoop dat 2013 veel goeds mag brengen, niet te veel tegenslagen en een goede gezondheid.  Die laatste heeft me de voorbije maanden serieus in de steek gelaten.  Het is verdomd moeilijk om je batterij weer op te laden in deze donkere, korte dagen met zo weinig zonlicht en zonnewarmte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten